جوانه های قرآنی

حضور نوگلان به محیط آموزشی، اولین قدم های آنان برای ورود به جامعه است. این مهم در جوانه های قرآن مهاد از سن 3.5 سال با همراهی مادر صورت میگیرد. در این طرح مادر و فرزند همزمان با حضور در محیطی یکسان، آموزش می بینند و با نشاط دینی آشنا میشوند تا آمادگی لازم برای ورود به جامعه آموزشی ،تربیتی را پیدا کنند .

 

جوانه های قرآن ویژه سنین 3/5 تا 5 سال با شعار تربیت بانشاط_دینی، بیش از 25 سال سابقه آموزشی در زمینه خردسالان، دارد.

طرح جوانه های قرآن با آموزش هم زمان مادر و فرزند با هدف افزایش سطح علمی و فرهنگی خانواده ها و تعامل بافرزندان برای اولین ورود نوآموز به جامعه آموزشی بسیار موفق عمل کرده است.
در این 25سال با حضور تیم متخصص در کنار مربی و نوآموز باعث استقبال فزاینده ای در خانواده های شهر شده است.
با توجه به رسالت فرهنگی موسسه مهد قرآن برای اشاعه فرهنگ دینی و انس با قرآن و اهل بیت در جامعه، بسته آموزشی و تربیتی جوانه های قرآن شامل کتاب و نرم افزار و دستورالعمل های اجرایی آن در مناسبتهای فراوانی در شهرستان و استانهای دیگر،از جمله اصفهان، کوشک، درچه ، دستگرد و بسیاری از ارگانهای شهری آموزش داده و به اجرا در آمده است.
🔸اجرای کارگاه های آموزشی مادر و کودک با هدف افزایش ارتباط متقابل مادر و فرزند در سه قالب قرآن،روانشناسی و هنر
🔸آموزش قرآن و احادیث و مفاهیم با کتاب تخصصی مهاد در قالب قصه و نمایش با جدیدترین متد آموزشی روز در جهان اسلام
🔸آموزش مهارت های لازم برای ورود به مقطع پیش دبستانی
🔸بسته آموزشی با اهداف رشد تربیتی و اجتماعی و خلاقیتی در کودکان
🔸برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی
🔸اجرای مناسبت ها و جشن های ملی مذهبی با هدف آشنایی با معصومین و پیامبران
از جمله ویژگی های این طرح می باشد.

شناسایی و تقویت استعداد کودکان در سن3/5 سال از جمله دستاوردهایی است ، که باعث شده مادر با آرامش و اطمینان خاطر در کنار فرزندش به یادگیری مباحث مورد نیاز بپردازد.
تقویت هوش کلامی و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت در نوآموزان به همراه فعالیت بر روی مهارتهای حرکتی انگشتان و اعضای دیگر این نوآموزان از جمله دستاوردهایی است که خانواده نتایج آن را در مقاطع بالاتر تحصیل مشاهده و اذعان میکند.
چاپ کتاب جوانه ها در 6جلد
دعوت از نوآموزان برای اجرای قرائت، حفظ و خطبه خوانی در مراسمات بزرگ شهرستان از افتخارات این مرکز می باشد.

رشد فزاینده هوش و استعداد فرزندانمان از سنین بسیار پایینی آغاز میگردد، زمانی که لوح سفید نوآموزان نیاز به بستری مطمئن و شایسته برای حک شدن اولین اطلاعات علمی و قرآنی دارد، دغدغه مادر و پدر همراه با آگاهی و آموزش آنها باعث میگردد رخدادی بسزا در زندگی فرزندمان رقم خورد.
مرکز جوانه های قرآن با پشتوانه و تجربه ی25ساله و هم چنین نتایج شایسته آن، هر ساله این بستر را با هدف ارتقاء خانواده های شهر ارائه میکند.

تصاویری از جوانه ها

نظام نامه مهاد تربیتی نظام

طلیعه صادق موسسه مهد قرآن خمینی شهر همراه بود با دغدغه بودن وشدن. باورمند بودن و قرآنی شدن. بر پایه همین اصل، تاسیس مدارس مهاد در مقاطع مختلف محقق گردید. در این بین شعار «نشاط دینی» و «سبک زندگی قرآنی» ،همواره ذهن مسئولین مربوطه را به خود مشغول کرده بود. این مساله موجب شد تا در سال 1395 با تشکیل کارگروه «انجمن علمی » که با حضور متخصصانی در حوزه های مختلف آموزشی، علمی و دینی با بالاترین مدارک علمی و تجارب دینی، این موضوع مورد کنکاش عمیق تری واقع گردد.  در همین راستا با برگزاری بیش از 50 جلسه علمی  و تشکیل کارگروه های مختلف در ریز موضوعات مورد نیاز، و نیز بررسی دقیق کلیه فرایند های صورت گرفته در کلان کشور ، تولید بسته ی پیش رو به ارمغان رسید. رویکرد کلی این سند بالادستی موسسه با عنوان «نظامنامه مدارس مهاد» با سه محور: محتوای دینی – قرآنی، روش علمی – فرایند محوری و کاربردی بودن مورد تاکید است. سرانجام پس از تعیین اولویت های مربوطه و نیز  تجربه  3 سال  کار عملیاتی در میدان عمل ؛کارگاه های گسترده آموزشی ویژه همکاران خدوم در مجتمع مهاد ، والدین و دانش آموزان برگزار گردید .

نظام نامه مهاد تربیتی خمینی شهر

ما در شبکه های اجتماعی

ارتباط با جوانه های قرآنی

آدرس :خمینی شهر،خیابان امام شمالی،کوچه64،جوانه های قرآنی

شماره های تماس
33610660- 031
33610776 -031