پیش دبستانی مهاد

آمادگی برای ورود به دبستان نیازمند آموزش همه جانبه و پرورش مهارتهای کاربردی با هدف ارتقاء هوش های چند گانه است ،پیش دبستانی مهاد با طراحی فرآیندی منسجم و به روز برای ورود فرزندانمان در بستر جامعه گام برمیدارد.

موسسه مهد قرآن کریم بنا به درخواست مردم خمینی شهر در زمینه های تربیتی ،قرآنی ،مرکز جوانه های قرآن با مقطع سنی 3.5 الی 5 سال وپیش دبستانی با مقطع سنی 6 سال را زیرنظراداره بهزیستی خمینی شهر در سال 1390تاسیس نمود .
پیش دبستانی مهاد در سال 1390 در راستای تحقق اهداف و برنامه های موسسه مهد قرآن با شعار تربیت دینی با نشاط فعالیت خود را آغاز نمود .و با توجه به ارتقا سطح کیفی و استاندارد سازی خدمات و رعایت کامل حقوق کودکان در ابعاد مختلف از جمله شرایط فیزیکی،بهداشتی ، ایمنی شایستگی نیروی انسانی و کیفیت محتوا و روش های آموزشی در نتیجه ارزیابی بر اساس بازدید کارشناسان از سوی دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در سال 1380 یک ستاره اعلام گردید و در طی سالهای متوالی به ستاره های آن افزوده گردیده واینک جزء یکی از برترین مراکز پیش دبستانی در سطح کشور فعالیت می کند.

– کسب مقام برتر کشوری جشنواره های فرهنگی آموزشی قرآنی سازمان بهزیستی کشور در رشته نمایش ویژه کودکان
– کسب مقام برتر کشوری جشنواره های فرهنگی آموزشی قرآنی سازمان بهزیستی کشور در رشته سرود ویژه کودکان
– کسب مقام دوم استانی جشنواره سرود جاویدان در استان
– کسب مقام برتر نقاشی در شهرستان
– کسب مقام برتر قرآن(حفظ ویژه خردسالان ) در شهرستان
–  کسب مقام اجرای برتر توسط دو گروه از مربیان پیش دبستان در سال 98-97
– ارئه برنامه های افزایش دقت و تمرکز
– تولید محتوای آموزشی مخصوص نوآموزان مرکز پیش دبستانی (دفترچه اشعار – کاربرگ محتوای آموزشی )
– بومی سازی فرآیند علوم به صورت مهارتی
– اجرای کارگاه های تخصصی مادران حرفه ای (ویژه شروع سال تحصیلی ) با توجه به منابع معتبر و اساتید با تجربه و متخصص
– افزایش تقویت مهارت ها
آماده سازی نوآموزان برای حضور به عرصه آموزش و داشتن تیم تخصصی آموزشی ، باعث شده تا بتوانیم فرزندانمان را در مهارت های همه جانبه : (انگیزه ای درونی – هوش معنوی – هوش هیجانی و…)رشد دهیم تا همراه با نشاط دینی وارد عرصه های آموزشی و اجتماعی شوند .
با توجه به اینکه اکثر نوگلان در این سن دچار مشکلاتی چون عدم رشد هوش کلامی – حسی – حرکتی هستند پیش دبستانی مهاد این چنین تدبیر کرده است که با دادن بسته های آموزشی برای مهارت های حرکتی و با داشتن محتوای تخصصی برای رشد کلامی ریاضی–هوش منطقی دقت و تمرکز توانسته است نتایج خوبی را بدست آورده است .

یک تصمیم درست والدین یک عمر سرنوشت کودک را به دنبال خواهد داشت. از همین رو دانستن برخی نکته ها درباره دوره پیش دبستانی چندان هم خالی از لطف نبوده و بلکه ضرورتی مهم و سازنده است .
– والدین نونهالان و نوآموزان عزیز پیش از دبستان لطفا قبل از ثبت نام فرزندتان به نکات مهم زیر دقت کنند : در آموزه های دینی هفت سال اول زندگی کودک دوران بازی، نشاط، رهایی و آقایی فرزند است و سنگ بنای بزرگسالی تشکیل می شود .
– بیشتر روان شناسان برمطلب فوق صحه می گذارند و طبق مطالعات علمی معتقدند بیش از 75درصد شخصیت و خلاقیت بچه ها در سنین طفولیت شکل می گیرد .
– رویکرد های جدید روان شناسی به سمت و سوی روان شناسی شناختی متمایل شده است لذا آموزش غیر رسمی و فراهم کردن شرایط یادگیری و خلاقیت از جمله ضروریات رشد است .
– حضور نوآموز در مراکز پیش از دبستان بهترین بستر رشد و تعالی کودک است که در ماده 8 مدیریت کشوری و در متن سند تحول بنیادین و چشم انداز 1404 به انحای مختلف به عنوان اعمال حاکمیتی معرفی شده است .
در این شرایط ،بیماری کرونا و هراس از ابتلای به آن دغدغه ای فراموش نشدنی در این روزها برای خانوداه ها است اما حضورآموزش های مجازی در سطح خانه های ایرانی و پیگیری امر تعلیم و تربیت تجربه ای شیرن برای خانوداه ها و دانش آموزان است و امید و همدلی را بین اولیا و مربیان گرم تر کرده است .
این آموزش ها به عنوان اولین تجربه خالی از مشکلاتی نیست و نیازمند برنامه ریزی های منسجم تری برای رسیدن به کیفیت برنامه های آموزشی می باشد و در این میان عدم هماهنگی هایی نیز مشهود است اما آنچه که ارزش این آموزش ها را اشکار می کند استمرار و تداوم آموزش در شرایط کنونی جامعه است .
خدا را شاکر هستیم که این مرکز در شرایط کرونایی توانسته است با ارائه خدمات ویژه و به روز کردن تجهیزات خدمتگزار خانواده های عزیز باشد.

🦋«خداشناسی قرآنی کودکان» 🦋

به 40 پرسش مهم و اصلی مربوط به خدا پاسخ می دهد این کتاب از یک سو به معارف ناب قرآنی تکیه دارد و از سوی دیگر با ادبیات ویژه کودک و نوجوان نگارش یافته است.😍👏

نویسنده: غلامرضا حیدری ابهری

ناشر: جمال

✏گام به گام با نظام نامه تربیتی مهاد

اخبار مدرسه
آیا می شود در شرایط کرونا برنامه های مناسبتی اجرا کرد؟

خدا را شاکر هستیم که توانسته ایم با برگزاری مناسبت های مختلف به صورت حضوری و مجازی انسی پر از مهر و عاطفه بین مربیان و نوگلان ایجاد کنیم، که این مناسبت ها به شرح زیر می باشد:*مراسم جشن ورودی به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی*جشن میلاد آخرین منجی عالم بشریت پیامبر مهربانی […]

مهمترین چالش دوره پیش دبستانی چیست؟

یكي از مهم ترین مولفه ها براي كیفیت بخشي آموزش در پیش دبستاني ها توجه به تفاوت هاي فردي كودكان است كه براي تحقق این مهم نیاز به نیروي هاي آموزش دیده و با كیفیت داریم تا بتوانند بستري مناسب براي آموزش نوآموزان فراهم كنند .از نظر پیش دبستانی مهاد یکی از مهم ترین چالش […]

آیا در شرایط کرونا حضور بچه ها در پیش دبستانی الزامی است؟

دوره پیش دبستانی یک دوره آموزشی بسیار مفید در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان است . تفاوت معناداری بین دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را سپری کرده اند با دانش آموزانی که این دوره را سپری نکردند وجود دارد، چرا که گذران این دوره اثرات مفید تربیتی وآموزشی بردانش آموزان در آستانه ورود به […]

previous arrow
next arrow
Shadow
Slider
تصاویری از مدرسه
ما در پیش دبستانی مهاد

نظام نامه مهاد تربیتی نظام

طلیعه صادق موسسه مهد قرآن خمینی شهر همراه بود با دغدغه بودن وشدن. باورمند بودن و قرآنی شدن. بر پایه همین اصل، تاسیس مدارس مهاد در مقاطع مختلف محقق گردید. در این بین شعار «نشاط دینی» و «سبک زندگی قرآنی» ،همواره ذهن مسئولین مربوطه را به خود مشغول کرده بود. این مساله موجب شد تا در سال 1395 با تشکیل کارگروه «انجمن علمی » که با حضور متخصصانی در حوزه های مختلف آموزشی، علمی و دینی با بالاترین مدارک علمی و تجارب دینی، این موضوع مورد کنکاش عمیق تری واقع گردد.  در همین راستا با برگزاری بیش از 50 جلسه علمی  و تشکیل کارگروه های مختلف در ریز موضوعات مورد نیاز، و نیز بررسی دقیق کلیه فرایند های صورت گرفته در کلان کشور ، تولید بسته ی پیش رو به ارمغان رسید. رویکرد کلی این سند بالادستی موسسه با عنوان «نظامنامه مدارس مهاد» با سه محور: محتوای دینی – قرآنی، روش علمی – فرایند محوری و کاربردی بودن مورد تاکید است. سرانجام پس از تعیین اولویت های مربوطه و نیز  تجربه  3 سال  کار عملیاتی در میدان عمل ؛کارگاه های گسترده آموزشی ویژه همکاران خدوم در مجتمع مهاد ، والدین و دانش آموزان برگزار گردید .

نظام نامه مهاد تربیتی خمینی شهر

ما در شبکه های اجتماعی

ارتباط با پیش دبستانی

آدرس :خمینی شهر،خیابان امام شمالی،کوچه64،پیش دبستانی مهاد

شماره های تماس
33610660- 031
33610776 -031