دبستان دخترانه مهاد

ما به دنبال شناخت مفاهیم اساسی زندگی در بستر تجربه وآموزش در سنین کودکی هستیم تا دخترانمان تبیین کننده سبک زندگی قرآنی در جامعه باشند و در مسیر سعادت زندگی خود وخانواده گام بردارند.

 

دبستان غیر دولتی دخترانه مهاد در سال ۱۳۸۶ در راستای تحقق اهداف و برنامه های موسسه مهد قرآن کریم شهرستان خمینی شهر با شعار راهبردی تربیت با نشاط دینی تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمود.

استفاده از کادر مجرب و با سابقه ، کیفیت و به روز بودن آموزش ها و رویکرد تربیتی و قرآنی آن سبب شد که مورد اقبال خانواده ها و به ویژه آن هایی که دغدغه ی تربیتی و آموزشی فرزندان خود را داشتند قرار گیرد به گونه ای که هم اکنون به اذعان و تایید مسئولین اداره آموزش و پرورش و کارشناسان آموزشی و تربیتی ، دبستان دخترانه مهاد یکی از مدارس پر مخاطب و مطرح شهرستان در زمینه برنامه های آموزشی و تربیتی می باشد.

دانش آموزان دبستان غیر دولتی دخترانه مهاد طی سال‌های متمادی و از بدو تأسیس تاکنون افتخارات و دستاوردهای بزرگی در زمینه های علمی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری در مسابقات شهرستان و استان داشته‌اند.
کسب رتبه اول استان در جشنواره تولیدات دانش آموزی جابربن حیان ، کسب بیش از صدها رتبه در زمینه علمی (قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان )، قرآنی ، فرهنگی و هنری ، ورزشی و… تنها بخش کوچکی از افتخارات دبستان دخترانه مهاد از سال ۸۶ تا کنون می باشد.در زمینه آموزش‌های رسمی و زیبا نویسی نیز دبستان دخترانه مهاد در صدر مدارس برتر و نمونه شهرستان می باشد.

با توجه به نقش سازنده دختران در تربیت نسل های آینده و تاثیر غیرقابل انکار زنان در تعیین خط مشی جوامع ، دبستان دخترانه مهاد با هدف تربیت نسل آینده ساز در سال های اخیر توانسته است گامی استوار در جهت اعتلای مبانی تربیتی بردارد.
دبستان دخترانه مهاد با شعار راهبردی”مجری طرح جامع نظامنامه تربیتی و آموزشی مهاد” که البته در سال های اخیر،از شعار در وادی عمل توانسته است بر مخاطب خود تاثیر بگذارد ، به جرات میتوان اذعان داشت که مورد اقبال خانواده های دغدغه مند و پایدار بر ارزش های تربیتی،قرار گرفته است و به عنوان یکی از برترین مدارس شهرستان در زمینه فعالیت های تربیتی شناخته شده .

لزوم توجه به یادگیری مهارت های زندگی در کنار آموزش دروس رسمی آموزش و پرورش ، همیشه جزء دغدغه های اصلی مدرسه مهاد در پرورش انسان های چند بعدی قرار داشته است و در همین راستا آموزش مهارتهای هوش هیجانی،دقت و توجه،درک مطلب و تمرکز،زیبا نویسی،مهارتهای هفت گانه کامپیوتر در سرفصل آموزشهای برنامه هفتگی مدرسه قرار گرفته است و محتوای آن در قالب کتاب یا جزوه در اختیار دانش آموز قرار داده شده .

توجه به مفاهیم قرآنی و مانوس شدن زندگی دانش آموزان دبستان دخترانه مهاد با قرآن و آموختن مهارت روانخوانی قرآن، جزء برنامه های اصلی آموزشی در این مرکز میباشد که با بهره مندی از مربی تخصصی قرآن ،این مهم،دست یافتنی شده.

کتاب 📖 #مسابقه کوفته پزی و هفت داستان دیگر (داستان های تخیلی با مفاهیم قرآنی)(هشت جلد در یک مجلد)

نویسنده ✍ #کلر_ژوبرت
مترجم ✒ #مجید_راستی

معرفی کتاب
کتاب حاضر، داستانی شیرین و خواندنی را با توجه به مضامین قرآنی بیان می کند.
«تازه چه خبر»، «ماجرای سیب قرمز»، «کیک امانتی»، «مسابقه کوفته پزی»، «که این طور»، «شلوپی»، «راز پاپاپا» و «آش آشتی کنان» نام های این مجموعه هشت جلدی هستند. در هر کدام از این داستان ها نویسنده تلاش کرده است یکی از مفاهیم قرآنی را ترسیم و برای کودکان ملموس کند، به طوری که در پایان کودک را آماده پذیرش نکته مورد اشاره در داستان می کند و با طرح آیه قرآنی مورد نظر، در آخر کودک با یک آیه قرآنی آشنا شده و کاربرد آن را به خوبی از خلال داستانی که طراحی شد، می فهمد.

مشخصات کتاب
تعداد صفحات 📑 ۱۲۰
سال نشر 🗓 ۱۳۹۹
ناشر 🖨 #به_نشردسته 📚 #داستان کوتاه #کودک و_نوجوان

کتاب مدرسه

تصاویر

نظام نامه مهاد تربیتی نظام

طلیعه صادق موسسه مهد قرآن خمینی شهر همراه بود با دغدغه بودن وشدن. باورمند بودن و قرآنی شدن. بر پایه همین اصل، تاسیس مدارس مهاد در مقاطع مختلف محقق گردید. در این بین شعار «نشاط دینی» و «سبک زندگی قرآنی» ،همواره ذهن مسئولین مربوطه را به خود مشغول کرده بود. این مساله موجب شد تا در سال 1395 با تشکیل کارگروه «انجمن علمی » که با حضور متخصصانی در حوزه های مختلف آموزشی، علمی و دینی با بالاترین مدارک علمی و تجارب دینی، این موضوع مورد کنکاش عمیق تری واقع گردد.  در همین راستا با برگزاری بیش از 50 جلسه علمی  و تشکیل کارگروه های مختلف در ریز موضوعات مورد نیاز، و نیز بررسی دقیق کلیه فرایند های صورت گرفته در کلان کشور ، تولید بسته ی پیش رو به ارمغان رسید. رویکرد کلی این سند بالادستی موسسه با عنوان «نظامنامه مدارس مهاد» با سه محور: محتوای دینی – قرآنی، روش علمی – فرایند محوری و کاربردی بودن مورد تاکید است. سرانجام پس از تعیین اولویت های مربوطه و نیز  تجربه  3 سال  کار عملیاتی در میدان عمل ؛کارگاه های گسترده آموزشی ویژه همکاران خدوم در مجتمع مهاد ، والدین و دانش آموزان برگزار گردید .

نظام نامه مهاد تربیتی خمینی شهر

ما در شبکه های اجتماعی

ارتباط با دبستان دخترانه

آدرس :خمینی شهر،خیابان امیرکبیر  ،کوچه167،دبستان دخترانه مهاد

شماره های تماس
33518057- 031
33515800 -031